“Yen siro dipapakake dening Allah ono ing maqom asbab,
tegese mergawe nuli siro anduweni karep manggon ono ing maqom tajrid tegese
arep ibadah tanpo mergawe, iku saktemene setengah sangking kesenengane nafsu.
Yen siro dipapakake dening Allah ono ing maqom tajrid nuli siro karep manggon
ono ing maqom asbab tegese ibadah kelawan mergawe iku saktemene siro kelorot
sangking sejo kang luhur.”
Penjelasan :
Wong
kang mukmin iku mesthine kudu nyampurnakake iman kanthi mikir-mikir ayat-ayate
Allah lan ngakeh-ngakehake ibadah luwih-luwih kapan ngerti yen tujuan urip iku
miturut Al-Qur’an yo iku ibadah.
Nanging
sakwuse ono semangat ibadah kadangkadang anduweni panemu yen salah suwijine
perkoro kang ngrepoti ono ing olehe ibadah yo iku mergawe. Banjur kepingin
lepas soko mergawe lan arep urip melulu ibadah. Kekarepan kang koyo ,angkene
iki kalebu stengah sangking kesenengan nafsu kang samar. Sebab dewekne
ninggalake kedudukan kang ditetepakr dening Allah kanggo awake.
Mulo
samar karana dhohire dewekne anduweni karep anjungkung ibadah, nanging batine
bisoho ing dino mburi dihormati wong akeh. Akibate banjur pegot sangking opo
kang dadi tujuane. Kosok baline sakweneh
kawulo iku ono kang diparingi biso melaku ibadah tanpo mergawe upomo telat
rizqine atine tenang ora gelisah. Kedudukan kang mangkono iku diarani maqom
tajrid.
Nanging
kadang-kadang sebab ganguane setan, anduweni karep mergawe koyo wong-wong akeh.
Kekarepan kang mengkono iki prasasat ngelorot awake dewe sangking cita-cita
kang luhur lan sangking kedudukan kang luhur. Kerono karepe wong kang diparingi
kedudukan tajrid iku kawulo pilihane Alla Ta’ala.
Qoola al Syarih :
Kang
aran maqom asbab yo iku urip ibadah kelawan mergawe golwk rizqi kanggo sangu
inadah. Tanda-tandaane kawulo manggon ono ing maqom asbab penggaweane kang dadi
sumbere rizqine disediakake dening Allag lan naliko mergawe kawulo mau biso
selamet agamane. Ora anduweni marang milike wong liyo, lan penggaweane iku ora
nunggkulake kawulo mau sangking pamestiyan ibadah kang pertelo, lan ora ngilangake
solah tingkahe ati kang bagus.
Kang
aran tajrid yo iku urip ibadah tanpo mergawe lan ora anduweni sumber rizqi
babar pisan. Mulane kekarepan tajrid (sepi sangking sebab tekone rizqi) kang
koyo mangkono iku dianggep setengah sangking syahwat (kang aran syahwat yo iku
grumegahe nafsu anggoleki opo kang cocok Karo watak) kerono siro ora gelem
mapakake awak miturut opo kang dikersakake Allah lan siro nyatujoni opo kang
dikarepake nafsu niro.
Mulane
dianggep setengah sangking syahwat kang samar kerono yen ningali dhohire,
kekarepan tajrid niro iku arep anjungkung ibadah marang Allah lan bisoho keparek
marang Allah. Nanging saktemene siro iku anduweni karep biso masyhur nganggo
sebuta waliyullah. Perlune supoyo diziarohi dening masyarakat kelawan neqodake
kewalian niro lan supoyo keparek marang siro. Akhire siro banjur ninggalake opo
kang dadi tujuan niro.
Poro
ulama arifin wis podo dawuh “Madepe masyarakat marang murid sakdurunge
sampurnane awake iku podo karo racun kang biso mateni wong.” Lan terkadang
sebab oleh niro tajrid ninggalake sebab iku siro nuli ninggalake opo kang dadi
wiridan niro lan siro nuli arep-arep pawewehe masyarakat.
Mulane
dianggep kelorot kerono siro anduweni karep bali marang masyarakat sakwuse
atine tansah gandulan marang Allah. Upamane
lagi ningali pergaulan karo wong ahli dunyo iku bahe wus biso dimangerteni yen wong
kang mangkono suwijine wong kang asor cita-citane. Dadi yen siro ngelakoni
suluk iku wajib netepi ono ing opo kang wus adi kersane Allah lan kudu ridho. Yen
ono ing maqom tajrid ojo nganti ninggalake tajarrud nuli mergawe.
Lan yen ono ing maqom asbab ugo ojo ninggalake sebab nuli
tajrid. Hinggo Allah dewe kang mindahake sangking siji kedudukan marang
kedudukan liyo. Ojo nganti metu sangking kedudukan tajrid utowo asbab, nuruti
nafsu lan olehe mahes-mahesi setan kang mumkin biso dadi sebab pegot sangking
ngadep marang Allah. Wal ‘iyaadu billah.
Faidah :
Dawuhe syekh Zaruq mangkene : “Wong kang ibadah iku werno
loro :
1. Wong kang dipapakake ono ing maqom sebab. Hukume Wong iku kudu
ridho kudu sabar lan pasrah marang Allah. Tandane yen dewekne ono ing maqom
sebab dewekne biso ajeg ono ing penggawean iku kelawan oleh hasil kang kaprah. Artine
ono ing sakjerone nglakoni asbab iku tansah biso nindakake kuwajiban agama.
2. Wong kang dipapakake ono ing maqom tajrid. Hukume wong iku kudu
syukur lan mempeng ibadah ora leren-leren lan ora sembrono. Tanda-tandane
dewekne tansah biso nindakake kewajiban-kewajiban agama lan mengo sangking masyarakat.
Wong kang ono ing sakjerone maqom
tajrid lan maqom asbab, hukume wong iku kudu ngati-ngati ono ing perkoro olehe
pindah sangking siji sebab marang sebab liyo, kang akhire biso duweni panemu
yen maqom sebab ora patut kanggo dewekne, hinggo sah tegese bener-bener yen
dewekne kudu manggon ono ing maqom tajrid. Semono ugo kosok baline kerono
ngalamate manggon ono ing siji maqom iku wonge biso istiqomah tegese ajeg
kelawan nindakake kewajiban-kewajiban agama.
Qouluhul Himmah Al Aliyah :
Kang
aran himmah yo iku grumegete ati tumuju marang maksud tertemtu. Gedhe cilik
himmah luhur lan asore himmah gumantung marang gedhe utowo cilike maksud. Himmah
wong Islam kang paling gedhe yo iku himmahe wong kang arep ngamalake opo kang
dadi isine al-Qur’an lan Hadits Rosulullah Shallallahu ‘alahi wa sallam.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar